07 juli 2019

9 juli 2019 - Sikur, Indonesië

We gaan een andere wereld in vandaag we gaan via Gili naar Lombok tot en met de 15 de. Vandaag een hotel onderaan de Berg. Oei best koud dus maar een jasje aan.We hoefden niet zo vroeg op te staan, na 10 uur zouden we pas opgepikt worden vanaf het hotel. De taxi was heerlijk op tijd dus waren wij ruim op tijd voor de boot. We hadden de snelboot die eerst 2 eilanden aan deed en toen pas Lombok waar onze nieuwe gids ons al opwachtte. Onze chauffeur was een echte Sasak en de gids kwam van Flores. Wij werden naar ons hotel gebracht een rit van 2 uur maar onderweg zijn we vaak gestopt voor een foto. wat een mooi eiland. Buiten de stad heel ongerept natuur of de tijd stil heeft gestaan. De mensen zijn blij dat er sinds 2 maanden weer wat toeristen komen want na de aardbeving van verleden jaar is het moeilijk voor ze. Bijna alle reisbureaus op het eiland zijn nu failliet. En er moet nog heel veel opnieuw opgebouwd worden. Op sommige plekken leven de mensen nog in hun schuilkelders omdat hun huis erboven er niet meer is. Heel triest maar de mensen zijn heel blij en opgewekt,ik denk dat dit ze er doorheen sleurt. In Nusa Tenggara zouden we slapen daar hebben de locals samen een hotel geplaatstst iedereen heeft hier aan meegewerkt. Het was echt prachtig. Echt Wouw gevoel dit is gaaf. En toch geen luxe maar alles was er tot een zwembadje aan toe.

De mensen zijn hier dol op reggae muziek dus Bob Marley hoor je hier vaak. En alles in de kleuren van reggae ,geel rood groen en 1 van de mannen kon zo voor Bob Marley doorgaan alleen geen rasta haar. Een pracht kerel. De ontvangst was ook net alsof wij daar al jaren kwamen. Na ons geinstaleerd te hebben zijn we daar lekker gaan eten rendang, wat was deze heerlijk op Java niet zo goed gehad als hier. En toen onder de klamboe want op Lombok zijn veel muskieten en komt er nog regelmatig malaria voor. Dus goede voorzorg. Salamat tidur iedereen.....