08 juli 2019

9 juli 2019 - Senggigi, Indonesië

Vanmorgen om half negen zouden wij gaan wandelen met een locale Sasak gids. Een gezellige kleine man met een baartje.  We gingen gelijk langs een klein/smal pad richting de rijstvelden. Ik had gewoon mijn sandalen aan, daar was ik op Java ook de rijstvelden mee opgelopen. Maar onze gids had vergeten te vermelden dat je hier stevige schoenen nodig had. Dus Fred was zo lief om mijn andere schoenen te halen. Ik was echt blij dat ik ze aan had. Sommige plekken waren best glad. Onze gids  had voor mij een stok gemaakt dit was heel fijn, en er waren heel veel stukken dat ik aan zijn hand mee liep, ik kan niet vertrouwen op mijn linker been,dus dit was een super hulpje voor mij. De tocht was heel mooi dit hadden wij zeker niet willen missen. We hebben voor mij de korte route genomen en vaak lekker gerust en koffie en thee gedronken. Onderweg zoveel gezien, ook een Komodovaraan van ongeveer een 60 cm, die komen daar niet zo veel voor. De grote van een paar meter komen op Flores en op Rinca en Komodo voor. Ze hebben een schutkleur maar onze gids zag hem en ik kon net een foto maken van zijn kop.(zie foto) mooie ervaring. Weer in het hotel aangekomen lekker een douche genomen en wat gezongen bij de bar met Ricky onze reggae man, heel gezellig. Maar we moesten weer op pad want we zouden nog naar de Bambu verwerking gaan en er wachtte en Sasak lunch op ons. Bij de Bambu verwerkers werden we warm ontvangen  met koffie en thee en koek van rijstmeel, ze waren zo blij weer wat toeristen te zien. Hier maken de mensen hele mooie dingen. Ze hebben voor Fred en mij ieder een mooie ring gemaakt. En ze pasten ook precies. En voor Fred had ze nog een mooi mandje gemaakt voor koekjes (die waren snel op).  Na lang geknuffeld te zijn gingen we naar onze lunch. Onderweg hebben wij met de chauffeur vaak het liedje van Wieteke van Dort gezongen, "Geef mij maar nasi goreng". Bij de Sasaks hebben wij heerlijk gegeten. Hier heb ik zelf een mooi kleed gekocht wat hier handmatig geweven word, deze bewaar ik voor als mij wat overkomt ( hoop dat dat nog lang duurt).  Toen door naar ons beachhotel waar wij tot het einde zullen verblijven. In Senggigi. Een prachtig 5 sterren hotel, maar kleiner is toch meer ons ding. Alles uitgepakt en de was uitgezocht. Dit voor morgen. Lekker gegeten en toen ons bed in, een heel hoog bed we moeten ons erin hijsen. Haha maar het is gelukt. We liggen.

1. Miek bisel:
    9 juli 2019
    daar heb ik zin in,heerlijk door de rijstvelden banjeren.jullie hebben al veel gezien en beleefd,leuk hoor
  2. Happy Wouter:
    9 juli 2019
    Hallo wat een.Doe vakantie. Hebben jullie ook wel eens een Niets dag?
  3. Simone en Fred:
    10 juli 2019
    Deze laatste week doen we lekker rustig,1 hotel. Vandaag lekker snorkelen gisteren am het zwembad geluierd