28 juni 2019

28 juni 2019 - Yogyakarta, Indonesië

Na een goede nachtrust een goed ontbijt van nasi goreng met hete kip en gevolgd met broodpudding met saus.( Dit laatste alleen ik) en Fred lekker fruit toe.

Om half 8 waren Edu en zijn zoon er om ons op te pikken. Even buiten de stad zijn we in een klein dorpje aangekomen waar 2 fietsen voor ons klaarstonden en een gids (vrouwelijke) en daar zijn we heerlijk mee weggeweest dit was een heerlijke tocht erg veel gezien en gehoord. Over de Emping (onze krupuk) hoe dat gemaakt word wat een werk hebben die mensen er aan, plukken van de noten,het branden,plat maken met een speciale vijzel. Voor 1 stukje heb je 2 noten nodig en daarna drogen en bakken. Wat heerlijk is dat zo vers. Daarna op de rijstvelden nog even rijst gesneden en daarna naar de tahoe fabriek ,wij eten het zo snel weg maar wat een werk en zo lang hebben ze nodig voor het hele proces. Soja bonen moeten voor een groot deel uit Amerika importeren omdat ze niet genoeg hebben in Indonesië dat is hetzelfde met rijst daar hebben ze hier ook een tekort aan omdat er veel bouwland tegenwoordig gebruikt word voor de bouw van huizen. Daarna naar de tempe fabriek hier is ook een heel proces voor nodig.

Terug gekomen stond er thee en koffie voor ons klaar met een lekker hapje.

Daarna zijn wij naar de Prambanan geweest heel indrukwekkend ,er is veel verwoest met de aardbeving in 2006, en dat word nu langzaam aan weer opgebouwd. Na lekker te hebben geluncht zijn we naar ze zilver fabriek geweest heel leuk. Een nog wat leuke dingetjes gekocht. En later zijn we nog even gaan kijken bij de Batik verwerking, heel mooi. Daar heb ik een leuke wikkelrok gekocht.(Geel/groen)  Aan de overzijde bij een andere zilversmid hebben we voor Fred nog iets moois gekocht.

Op de terugweg heeft Fred nog lekker zijn haar laten knippen pfff was hard nodig. Nu net in het Phoenix Hotel terug. Lekker niets doen, boekje lezen. Morgen weer een dag. Word vervolg....

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Miek bisel:
    28 juni 2019
    nou,jullie hebben weer veel gezien,en leuk te horen,dat wij daar ook zijn geweest.Heerlijk