03 juli 2019

3 juli 2019 - Kalibaru, Indonesië

Nou Wout wij hebben uitgeslapen hoor, tot half 8 maar liefst.

Heerlijk uitgerust als laatste aan het ontbijt. Heerlijk nasi goreng was er voor ons gemaakt, lekker pedis dus goed wakker geworden. Toen een lekkere kop koffie tubruk mmm. Het regende dus lekker onze tijd genomen voor een boekje.

Later nog even naar de boerderij waar "onze koeien" staan. Ze maken hier zelf de kaas en joghurt ,boter,en melk.

In de middag naar een stichting die kinderen een goede start en scholing geven. Ze helpen mee met het verwerken van de producten die ze verbouwen. Het was een heel leuke ervaring.

Lekker door de rijstvelden gelopen en door de plantages van koffie,cacao, vanille en vele andere kruiden zoals cardamon en kaneel en nootmuskaat.

De kinderen hebben nog een hele leuke dans uitgevoerd voor ons, en we mochten ook mee dansen.

Ze vlochten voor ons de mooiste dingen ook mandjes voor de lontong en iets voor in het haar en een kroon voor "papa".Zo vreselijk leuk,ze brachten ons heel lief naar de auto ( hand in hand) met hun. Wij hebben genoten van de kinderen en wat de ouderen voor ons gemaakt hadden aan eten, Lumpur en oliebollen met ananasjam er in. Heerlijk was het.

1. Miek bisel:
    4 juli 2019
    wat een schattig verhaal,zo leuk onschuldig blij kunnen ze zijn ,ik snap dat het jullie wel wat heeft gedaan.heerlijke omgeving.liefs en tot volgende verslag.kus
  2. Harald:
    6 juli 2019
    Goed verhaal.... lumpur en oliebollen met ananasjam....mmmm